image

hack heroes

Konkurs programistyczny

hack heroes

Temat II edycji to "Grywalizacja"!

Stwórz grę lub aplikację wykorzystującą grywalizację użytkowników

II Ogólnopolski Konkurs Programistyczny Hack Heroes dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych to inicjatywa zainaugurowana przez Fundację Media 3.0 w 2016 roku, kiedy to odbyła się pierwsza edycja międzyszkolnych zmagań młodych programistów.

Ogólnopolski Konkurs Programistyczny Hack Heroes to jedyny tego typu konkurs w obszarze programowania skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. To druga edycja wydarzenia, które ma szansę na stałe zagościć wśród inicjatyw, organizowanych w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania. Podobnie jak w ubiegłym roku partnerem strategicznym wydarzenia jest firma SAP SE. II edycja konkursu została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji.
Konkurs jest integralną częścią działań Fundacji w obszarze nauczania programowania osób młodych. Fundacja od 2015 roku prowadzi platformę do nauki programowania www.apki.org oraz kluby programistyczne w 50 szkołach ponadgimnazjalnych na terenie całej Polski (-> Sprawdź mapę lab-ów 3.0). 

O CO CHODZI?

Podczas trwania tegorocznego CodeWeeka od 7-23 października szkolne lub międzyszkolne zespoły będą mogły przygotowywać swoje programistyczne projekty przy wsparciu mentorów Fundacji, po czym zostaną one poddane ocenie profesjonalnego jury oraz głosowaniu internautów! Najlepsze pomysły zostaną nagrodzone! Tegoroczna pula nagród wynosi 6 tys. zł. Temat przewodni tegorocznych zmagań zostanie podany 7 października o godzinie 7.00 na stronie www.hackheroes.pl

Tematem przewodnim ubiegłorocznego hackathonu HACK HEROES było SMART CITY, czyli rozwiązania technologiczne dla e-miasta, które miały przyczynić się do tego, żeby w naszych miastach jeszcze lepiej się żyło. 

Background Image

WARTOŚCIOWE NAGRODY

Kto może wziąć udział?

W hackathonie Hack Heroes mogą wziąć udział uczniowie i uczennice szkół ponadgimnazjalnych. Zespół może liczyć od 1-5 osób.

image

Zdobądź cenne doświadczenie

Ważne informacje:

- Zgłoszenia zespołów można przesyłać do 15 października!
- Temat przewodni tegorocznego hackathonu zostanie podany 7 października
- Prace w formie gotowych aplikacji lub prototypów aplikacji można przesyłać do 23 października do godz. 23.59
- Wsparcia podczas hackathonu będą udzielać uczestnikom m.in mentorzy z Fundacji Media 3.0 i z SAP SE
- Szkoły oraz nauczyciel-opiekun zespołu otrzymają oficjalne potwierdzenie o udziale w hackathonie w ramach Code Week 2017 (Tydzień Kodowania)

Edycje

  • o 1 edycji
  • 1 miejsce
  • 2 miejsca
  • nagroda specjalna
  • I edycja hackathonu Hack Heroes zorganizowana została w dniach 15-23 października 2016r. w ramach Tygodnia
    Kodowania. Partnerami przedsięwzięcia było SAP SE oraz Ministerstwo Cyfryzacji.
    I edycja konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem nauczycieli oraz uczniów. Na konkurs przesłano 68 gotowych aplikacji lub prototypów aplikacji. W zmaganiach wzięło udział 118 młodych programistów.
    Przedsięwziecie zostało objęte patronatami medialnymi m.in. magazynu Programista oraz magazynu Komputer Świat.W promocję wydarzenia wydatnie włączyły się kuratoria oświaty oraz same szkoły.

    Tematem przewodnim ubiegłorocznego hackathonu HACK HEROES było SMART CITY, czyli rozwiązania technologiczne dla e-miasta, które miały przyczynić się do tego, żeby w naszych miastach jeszcze lepiej się żyło. Konkurs pozwolił ujawnić duży potencjał młodych polskich programistów, dał im szansę pokazania swoich projektów na arenie ogólnopolskiej oraz uzyskania wsparcia mentorskiego uznanych specjalistów z branży IT. 

  • Drużyna (V Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku) za aplikację „Ściana płaczu” (https://sciana.placzu.pl/)

    Uzasadnienie kapituły konkursu:
    Aplikacja oparta na danych publicznych w przystępny sposób prezentuje dane dotyczące kolejek oraz terminów przyjęć w szpitalach, przychodniach i poradniach zdrowotnych. Pierwsza nagroda przyznana za czytelną próbę rozwiązania realnego problemu związanego z długim oczekiwaniem na przyjęcia w służbie zdrowia oraz wykorzystanie zaawansowanych i nowoczesnych technologii programistycznych, w tym wykorzystanie danych publicznych.

  • 2 miejsce (ex aequo)
    Drużyna Robaczki (Powiatowy Zespół Szkół Ogólnokształcących w Legionowie) za aplikację „Meet Your Week”
    Uzasadnienie kapituły konkursu:
    Nagroda przyznana za wykorzystanie zaawansowanych technologii maszynowego uczenia się oraz rozbudowaną koncepcję aplikacji.

    2 miejsce (ex aequo)
    2. Drużyna Szymon i Robert (Zespół Szkół Technicznych w Rybniku) za aplikację „Redukcja poziomu zanieczyszczeń niskoemisyjnych w oparciu o innowacyjne rozwiązanie software’owe”

    Uzasadnienie kapituły konkursu:
    Nagroda przyznana za innowacyjny pomysł, połączenie hardware + software i próbę rozwiązania realnego i pilnego problemu społecznego.

  • Nagrodę internautów o wartości 1000 zł zdobyła drużyna Wolszon Team (Technikum Informatyczne im. Macieja Płażyńskiego w Pucku) za aplikację „Wakadog”

Pic
Patronat honorowy

Pic

Organizator

Pic
Partner strategiczny


Informacji udziela:
Beata Matuszek
tel.: 728 337 310
e-mail: b.matuszek@media30.pl